Att kunna glädjas åt roliga minnen!

Igår när jag körde hem David från magnetröntgen så hörde vi låten "Warriors" med Kymani Marley. Det var riktigt längesen jag hörde den låten och den påminde mig om hur Daniel ofta fulade sig när han skulle sjunga med i olika låtar. Plötsligt hördes ett bubblade, högt skratt och jag insåg att det var jag som garvade! För jag kunde inte annat än att skratta när jag så tydligt såg honom fula sig, skaka på huvudet och sjunga:

"one time for my warriors, my last smugglers and all my buffalo soldiers..."  

Det är första gången sen han dog som jag skrattar när jag tänker på honom. Innan har alla minnen, både bra och dåliga, gjort mest ont. Låten har ju kanske inte värsta "bra" text, men det är inte det jag tänker på utan själva grejen: att jag kanske nu kan börja glädjas åt roliga minnen! 

Jag önskar jag hade ett foto eller film på hur han såg ut när han fulade sig, så du som läser också kunde få dig ett gott skratt, men tyvärr... Svårt att beskriva men om du tänker dig en riktig "rockstar-min" och sen blandat med en dryg men ändå cool min. Så såg han ut när han sjöng. Sen såg han alltid till att skoja till det lite extra på en speciell mening som han valde ut. I denna låt så var det på orden"...my last smugglers" som han fulade sig extra på. Så sjukt roligt men helt omöjligt att beskriva. Jag har aldrig förr tänkt på att han alltid gjorde så där när han sjöng. Så jag skriver ner det här så glömmer jag förhoppningsvis aldrig bort det. Och garanterat kommer jag (som säkert många andra) att bli påmind om honom när jag hör andra låtar :)


På lördag kan man besöka graven. Men gravstenen kommer inte förrän om ca en månad.

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad härligt Sofi!! Det är ju ändå med ett leende på läpparna vi minns honom! Och så vi vill minnas honom! Men i mitt minne har han en syster som också kunder "fula" sig med honom!

Jag var alltid så avundsjuk på er! Ni hade ju alltid varandra och hur mycket ni är kivades så höll ni alltid varann om ryggen...

Ta hand om dig och din familj! Hoppas vi ses i sommar! /kusin Lina

2011-04-30 @ 17:21:15
Postat av: Sofi

Tack Lina! Hoppas också vi ses i sommar. Kram!

2011-05-05 @ 09:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0